In het weekend van 1 en 2 juni heeft het bestuur van de Stichting samen met de Imkervereniging Arnhem-Velp eo twee dagen op BuurNatuur in Burgers Zoo gestaan. Tijdens dit evenement waren er voor kinderen veel activiteiten bij de verschillende stands. Bij ons konden ze de wilde bestuivers knikkerkastquiz doen. Om het besef over de gevolgen van gifstoffen te vergroten hadden wij een vraag bij knikkerkast veranderd in de vraag ‘waar insecten dood van konden gaan’ met als antwoord ‘planten en bollen die niet biologisch gekweekt zijn’. Verder hebben we aandacht gevraagd voor de bloeiboog (bloeiende drachtplanten van januari tot december) d.m.v. een LOCO-spel.

Er waren ook andere stichtingen aanwezig zoals  Arnhem zoemt waar de kinderen zelf een insectenhotel en zaadbommetjes konden maken. Er was veel aandacht voor inheemse wilde planten, stoepplantjes en het belang van biologisch geteelde planten.

Het was een gezellig druk weekend met mooi weer en veel geïnteresseerde kinderen en volwassenen.