Op 4 juni was het zover, Stichting Vitale biotopen was van de partij tijdens het evenement Buurnatuur georganiseerd door Burgers Zoo. Samen met de Imkervereniging Arnhem-Velp e.o. en de Nederlandse BijenhoudersVereniging, stonden wij met een mooie stand op dit 3-daags evenement om te vertellen over ‘bed & breakfast’ van wilde- en honing bijen.

Onder het motto, ‘Ken je Buur”, werden gedurende het Pinksterweekend leuke gezinsactiviteiten georganiseerd voor het brede publiek. Zo konden kinderen en hun ouders meer te weten komen over inheemse dier- en plantensoorten.

Het was hartverwarmend om te zien hoe ruim 600 kinderen met een stempelkaart in de hand, onze stand bezochten. Kinderen konden hun kennis over bijen testen bij de buitengewoon interessante ‘quiz-knikkerkast’. Daarnaast kregen ze informatie over (wilde) bijen en over ‘Wat je zelf kunt doen, om dieren in je tuin te krijgen’. Ook konden ze meedoen aan een leuke loterij, waarbij zij kans maakten op het boekje “Zelf gezien Bijen”. Hiervoor werd ieder dagdeel een gelukkige winnaar getrokken.